dinsdag 27 juni 2017

D66 Weert kiest voor ervaring

Huidig fractievoorzitter Marie-Michèle Stokbroeks (48, Weert) is door de leden van D66 Weert opnieuw verkozen tot lijsttrekker. Met 59% van de stemmen heeft zij de interne verkiezing gewonnen van Lizbeth Steinbach (37, Tungelroy) en Tim Nijs (32, Weert).
Marie-Michèle Stokbroeks is een ervaren kracht in de Weerter politiek. In de periode 2002-2006 was zij de jongste vrouwelijke wethouder van Weert, met als portefeuille onderwijs en sport. Sinds 2006 is ze fractievoorzitter. Daarnaast is ze werkzaam als beleidsadviseur bij de Gemeente Deurne.
Marie-Michèle: “D66 heeft de afgelopen 4 jaar op constructieve wijze oppositie gevoerd. Het is nu tijd voor de volgende stap. D66 is klaar om Weert mee te besturen. D66 kiest daarbij onder mijn leiding voor investeren in onderwijs, innovatie en duurzaamheid.”
In september kiezen de leden van D66 Weert de personen voor de overige plekken op de lijst. D66 heeft op dit moment 3 zetels in de Weerter gemeenteraad en streeft naar 3 à 4 zetels bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Heb je interesse om mee te denken met D66 Weert? Meld je dan via mariemichele.stokbroeks@d66weert.nl.